torsdag 21 juli 2011

Tant Gredelin...

Då:
    Man ska ha ramlat av 100 gånger innan man blir en riktig ryttare sägs det. Jag hade rätt så bra koll på mina avåkningar fram till tonåren någon gång, sedan tappade jag räkningen: Jag skulle gissa att jag nu har ramlat av/blivit avkastad ett 30- eller 40-tal gånger, så jag har en bit kvar innan jag är en fullfjädrad ryttare. Inklusive omkullridningen i Polen & mitt ofrivilliga dopp i Krankesjön förra veckan har jag flugit av Hestia sex gånger - det tycker jag inte är så farligt på fyra år!
   Jag har haft sönder ett par glasögon (för mycket länge sedan) & en kamera när jag har åkt i backen, men jag har aldrig själv blivit speciellt skadad. Mest mörbultad tror jag att jag blev vid det näst senaste tillfället då jag ramlade av Hestia, hösten 2009: Det var ute på heden, vi red några stycken ihop & galopperade i ganska friskt tempo när Hestia plötsligt såg ett spöke eller ett troll eller någon annan för oss andra osynlig läskighet & slängde sig åt sidan som hon ju gärna gör... Pang sa det & efter några dagar hade mitt högerben intagit denna vackra färgnyans:
     Jag dog i alla fall inte & bröt ingenting heller & som Ingela brukar säga: Det som inte dödar härdar! ;-)

Nu:
    Hestia har vilat sig i form både igår, 20 juli 2011, & idag, torsdagen den 21:a. Imorgon kommer hovslagaren!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar