onsdag 6 juli 2011

Några sammanfattande rader...

Då:
    Inget ont som inte har något gott med sig sägs det ju (& jag tycker även att man med fördel kan uttrycka sig tvärtom: "Inget gott som inte..." osv när det finns fog för det. ;-) Jag har tagit med mig följande från Staffanstorp & resten har jag lämnat dithän:
    1. Några få personer av vikt, däribland Johanna förstås - det var tack vare henne som jag fann mitt nuvarande stall. Vi är fortfarande både vänner & grannar!
    2. Min hovslagare som jag hittade på en lapp på anslagstavlan i ridhuset; han har hängt med till Torna-Hällestad & både Johanna & någon till i hennes stall använder sig av hans tjänster också.
    3. Ett antal fina minnen, bland annat av de gånger dåvarande sambon var med mig i stallet & hjälpte till med mockningen eller filmade mig när jag red, av löshoppning & löslongering i ridhuset (Att RIDA i ridhus saknar jag inte, men paddocken på gården där Hestia står nu lämpar sig mindre bra för lössläppta aktiviteter såsom de nämnda: Det brukar sluta med att jag har sprungit & motionerat väldigt mycket mer än vad Hestia har gjort...), minnen av de få uteritterna som gjordes - i synnerhet den när jag red tillsammans med Sarah & några av de äldre ridskoleflickorna & vi galopperade fort över stubbåkrarna, samt av mysiga kvällar då jag var ensam i stallet & njöt av tystnaden & friden.
    4. Den bästa Hestia-bilden från tiden i Staffanstorp - jag tror att det var sambons mamma som tog den & länge var detta mitt favoritfoto av Hestia, men nu har jag massor av andra bilder som jag gillar lika mycket, eller mer.
      Som sagt; resten lämnar jag bakom mig & vandrar vidare tillsammans med min vackra häst.

 Nu:
    I måndags, den 4 juli, red jag ut en sväng tillsammans med Ingela & Fia. Vi var borta i ca 50 minuter & red i alla gångarterna. Äntligen lite bättre väder!
      Igår, tisdag, var Hestia & jag ute själva på Revingehed - red i 1 timme & 45 minuter med långa pass i både trav & galopp. Hestia uppförde sig mycket fint, var varken särskilt hetsig eller tittig. Fina tjejen! Idag, 6/7 2011, var jag ledig & åkte till stallet på morgonen. Longerade i hagen i 20-25 minuter, sedan har jag varit på Falsterbo Horse Show på eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar