torsdag 14 juli 2011

Bästias bästis Busan och ett par andra vapendragare....

Då:
    Hestia fick en bästa väninna alldeles omedelbart när hon flyttade till Pederslund - hagkompisen Busan, eller Hayabusa Down, som hon egentligen heter. Busan är c-ponny, född 2000, dressyrtönt förvisso men Hestia älskar henne högt & hett & har gjort sedan första början. De har gått ihop hela tiden, med ett par kortare uppehåll bara. Man kan väl säga att de båda flickorna har en relation av storasyster/lillasyster-slaget: Hestia, som är högst i rang, bossar runt Busan hela dagarna men tvingas de vara ifrån varandra blir båda mycket ledsna & de gnäggar så hjärtligt till varann när de återses igen, även om det bara var en stund sedan de skiljdes åt... :-)

Nu:
   I förrgår, tisdagen den 12 juli, passade jag på att longera Hestia en stund i hagen medan Busan var iväg på dressyrträning. Ca 15 minuter i skritt & trav - jag hade lite planer på kvällen sedan så jag hade inte tid att vara i stallet längre denna dag. Igår skrittade jag ut en runda på Revingehed tillsammans med Ingela på Våfflan, Hanna på Pikatcho & Fia på Fille; vi red förbi "svampgården" när vi skulle till heden & sedan längs med asfaltsvägen när vi red tillbaka till Pederslund. Vi var nog ute i en timme ungefär skulle jag tro.
   Idag, 14/7, blev jag faktiskt hemma från stallet - det regnade helt galet mycket & jag hade ändå tänkt att Hestia skulle få vila. Hoppas på bättre väder & en lite längre ridtur imorgon när jag är ledig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar