fredag 29 juli 2011

Grooming & annat...

Då:
    Vardagslivet flöt på för Hestia & mig; några veckors vintervila & sedan igångsättning igen & fortsatt träning. En utflykt till Anklam i mars där vi red en lång runda tillsammans med klubbkamraterna - kul tyckte Hestia & taktade i 4½ timme & även jag tyckte att det var trevligt att se lite andra ridvägar än de jag var van vid.
     I april 2011 rasade så en betydande del av min värld samman när det tog slut mellan mig & sambon; tillvaron var helt kaotisk ett tag men mitt i detta kaos lyckades jag på något vis att ta det där efterlängtade gröna kortet som jag suktat efter så länge (även om det just då kändes ganska betydelselöst) & ett par veckor senare var jag iväg på min första riktiga distanstävling, dock inte som tävlande utan som groom till klubbkompisen Elvy. 
    Vedemaritten var det, utanför Hässleholm - den ägde rum på Annandag påsk & tävlingsdagen blev verkligen en Annan dag än de närliggande som dominerades av separation & separationsångest. Vädret var fantastiskt & tävlingsplatsen & alla hästar med färgglada träns & vänliga ryttare som hälsade glatt trots att de aldrig hade sett mig förr & som grädde på moset kom mina föräldrar & min syster med hund förbi en sväng & fikade med mig intill en grusväg där jag satt med mina vattenhinkar & väntade på att Elvy & hennes häst Lillebror skulle dyka upp. På bilderna syns Anklammarna som tävlade i Vedema: Elvy & Jane på första bilden, Kikki på bild 2 & Sophia på bild nummer 3.
    Efter mitt hinknissande under Vedemaritten var jag grymt sugen på att få börja tävla själv med Hestia!


Nu:
    Igår, onsdagen den 27:e juli, red jag en kort runda på heden tillsammans med Annie på Busan & Fia på Fille; vi var nog ute i ungefär en timme. De andra "dressyrade" lite på fälten, men Hestia & jag skrittade nästan bara. 
    Idag, torsdag, har jag varit ledig & det var meningen att jag skulle skritta en sväng med Johanna, men pga det ihållande regnet struntade vi i ridturen idag. Jag putsade sadeln & "groomade" Hestia inför söndagen - hon blev schamponerad & fick manen & svansen utredd & därefter fick hon stanna inne med fleecetäcke på & äta eftermiddagshö.  
 
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar