lördag 9 juli 2011

Färgglada hälsningar...

Då:
   Jag flyttade Hestia till Stall Pederslund i Torna-Hällestad i januari 2009. Det var rätt så kallt & det var mörkt redan när jag åkte till stallet efter jobbet & ändå tror jag att jag red ut lika många gånger under den första veckan i nya stallet som jag ridit ut under hela tiden i Staffanstorp. Med ordentligt med reflexer & pannlampor på hjälmarna skrittade vi ut i mörkret; jag, stallägaren Ingela, Petra, Jojo, Fia & de andra i stallet.
    När Hestia hade stått på Pederslund i ett par veckor var vi ute på vår första rejäla runda på Revingehed - i dagsljus förstås & den här gången red jag tillsammans med gamla kompisen Johanna, en tjej till i hennes stall vid namn Iza samt Nathalie i galoppstallet bredvid: snabb galopp över fälten fast Hestia hängde inte riktigt med i Nathalies fullblods tempo så hennes självförtroende fick sig en knäck tror jag bestämt. :-) Hon har varit en mycket ödmjukare häst alltsedan dess... 

 Nu: 
    Åkte till stallet på morgonen idag; Hestia fick prova sitt nya turkosa distansträns & efter att jag hade spänt ut de allra flesta remmarna till de yttersta hålen passade det rätt så bra. Jag skrittade ut en runda runt Delanders & Borelund - var ute i en timme ungefär. Gick fint!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar