torsdag 7 juli 2011

Något gammalt, något nytt...

Då:
    Jag letade efter ny boxplats åt Hestia ett tag innan jag fick napp; ett alldeles nytt stall i Kyrkheddinge mellan Staffanstorp & Dalby. Stallet var inte ens färdiginrett när jag var där & kollade, men det såg ut att bli bra! Åtta boxar totalt varav fyra fortfarande var lediga för uthyrning. Jag fick titta på ritningen & välja vilken box jag ville ha. Det fanns gräshagar som var hyfsat stora & fina. Uteridningsmöjligheterna var kanske inte optimala, men bättre än i Staffanstorp i alla fall. Ett par dagar efter mitt besök på gården fick jag ett mail ifrån stallägarna där det stod att en tjej med fyra hästar hade varit där & tittat & hon ville hyra alla fyra boxarna, inklusive den som jag precis hade tackat ja till, så de hade valt att hyra ut till henne istället för till mig. Jag blev sur förstås & beklagade mig för Johanna som numera både bodde & hade sin häst i Torna-Hällestad (på andra sidan om Dalby, mot Veberöd); skogsmullarnas paradis. Johanna berättade att det nog fanns en ledig box hos hennes granne så jag bestämde mig för att kolla upp det hela lite närmare: Torna-Hällestad låg ju rätt så långt ifrån Malmö, men bussförbindelserna verkade okej, naturen runt omkring var fantastisk & tänk så roligt att kunna rida tillsammans med Johanna igen! 
    Pederslund hette gården & jag föll pladask när jag kom dit för att hälsa på. Stallet var mysigt med uteboxar & där fanns stora skogshagar & mycket trevliga människor. Här skulle vi få det bra, Hestia & jag! Alltsedan dess har jag varit så innerligt tacksam över att de där fulingarna i Kyrkheddinge bedrog mig - vem vet hur det hade blivit om Hestia hade hamnat där?

Nu:
    Jag har jobbat kväll idag, 7/7 2011 & även imorgon, fredag den 8/7, har jag kvällspass på jobbet - sedan är jag ledig lördag, söndag & måndag. Fia tar hand om Hestia under dessa två dagar, men jag tror inte att hon rider henne. 
    Jag fick paket idag med saker som jag har beställt ifrån distansföretaget Running Bear i USA: Ett supersnyggt biothane-träns med matchande tyglar till Hestia, en flaskhållare att knäppa fast i sadeln samt ett par sköna turkosa ridtights till mig. Jag är SÅ nöjd!
     

2 kommentarer:

  1. Vi är glada över att du hamnade här Jennie! =)

    SvaraRadera
  2. Åh, vår första kommentar! :-) Tack Ingela, för både det ena & det andra! <3

    SvaraRadera