fredag 15 juli 2011

Inget dåligt väder, bara dåliga kläder...

Då: 
    Tiden flöt på & vi med den, kan man väl säga. Från att ha ridit för dressyrtränare & övat in dressyrprogram i Staffanstorp blev vi nu riktigt dekadenta skogsmullar, Hestia & jag & stolta över det också! Det FANNS ju ridhus på skrittavstånd från Pederslund; flera stycken till & med, men när vi väl hade vant oss vid att rida utomhus (på skogsstigar & grusvägar, längs med trafikerade asfaltsvägar, på öppna fält, i branta backar på Knivsåsen, off road över stock & sten & genom vatten, på heden ibland korna som gick på lösdrift & enstaka gånger i paddocken, fast dessa tillfällen kom alltmer sällan) kändes det så konstigt att stänga in sig i en byggnad. Ett par gånger har Hestia varit i ett ridhus bara, sedan hon flyttade till Torna-Hällestad & jag tvivlar på att det kommer att bli så många fler: HON struntar i om det är varmt eller kallt ute, hon är lika pigg & positiv oavsett. Visst kan JAG däremot klaga på vädret ibland men jag blir glad av Hestias inställning & det handlar ju ändå, hur klyschigt det än låter, bara om att klä sig ordentligt! ;-) 
    Vår, sommar, höst, vinter - varje årstid har faktiskt sin tjusning. Se själva: Revingehed i olika skepnader; i augusti, oktober & i februari en riktig vargavinter!
Nu:
    Säga vad man vill om dåliga kläder & allt det där, men nu börjar jag bli lite trött på att sommaren regnar bort... Nåväl, det blir kanske bättre sedan om två veckor när jag går på semester; hoppas kan man ju i alla fall! Hade planerat för Revingetur idag (15 juli), men på grund av duggregnet valde jag att rida den så kallade Forsbergsrundan istället: Borelund, kaninlandet, banvallen typ. Att RIDA på Revingehed i regn är okej, men stubbarna & stenarna som jag måste stå på för att kunna hoppa upp efter att jag har suttit av & öppnat grindar blir så ruggigt hala när de blir blöta - det är rätt så obehagligt faktiskt. 
    Hur som helst: Dagens ridtur gick i lugnt tempo & vi var ute i en timme & 45 minuter.  

    

1 kommentar:

  1. Du har så rätt så! Det handlar om att klä sig rätt o se till så att det inte är nån fara för hästarna så mår de mycket bättre av att gå i naturen än luffa runt i ett ridhus varje dag! =) Älskar bilden där du galoppar i snön!

    SvaraRadera