tisdag 26 juli 2011

Kort & gott om långa turer...

Då:
    Under sommaren & hösten 2010 blev ridturerna längre & att exempelvis rida runt Krankesjön (något som man, innan jag flyttade till Pederslund, gjorde en gång per år & då var detta ett välplanerat evenemang som inkluderade paus med korvgrillning & dylikt) blev vardagsmat. Från att ha varit osäker & i behov av ridsällskap på Revingehed, av rädsla för att inte hitta hem igen, blev jag nästan den som hade bäst koll på ridvägar & stängsel & vilka grindar som var lättast att öppna. Hestia & jag ägde ute på heden! :-)
    Någon gång under den här perioden (jag minns inte exakt när..) blev jag även medlem i Anklams Distansryttarsällskap; en ridklubb som ju bestod av folk som var lika knasiga som jag.

Nu:
    I söndags (24 juli 2011) red jag, enligt min plan, en lugn runda på ganska precis en timme. Igår, måndag, fick Hestia vila då jag jobbade kväll & även idag har hon fått gå i hagen & ta igen sig medan jag mockade ur hela boxen med dess halmbädd: Jag tappade räkningen, men ca tio kärror blev det nog. Tuffa tider! ;-)
     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar