onsdag 12 september 2012

Vad händer...

...& fötter? Gratis är gott sägs det ju så igår (tisdag) gick jag på en liten äppelknyckartur själv, utan häst, på vägen från bussen till stallet. Jag fick tag på några stycken i alla fall & ja, Hestia skulle få samtliga. :-)
   När jag kom fram till Pederslund var det så mycket aktivitet i stallet, bland annat stod en nerdrogad Flory & väntade på fotvården & då även en drogad Flory är en ganska känslig & nervös Flory bestämde jag mig för att hålla mig själv & Hestia utanför stallbyggnaden för att inte störa: Jag tog Hestia direkt från hagen, satte på henne träns & longerade henne. Det gick väldigt bra - ca 25 minuter i skritt & trav, båda varven & hon var ovanligt duktig i det svåra högra måste jag säga!
   Idag var det tänkt att jag skulle haft Ingela med mig på en ridtur, men hon kan ju bara inte låta bli att sätta sina diverse kroppsdelar under Våfflans hovar... :-/ Den här gången var det vänsterfoten som fick åka till akuten & jag fick skritta ut en vända runt Delanders tillsammans med Emma på Babe, Alma på Starman samt Alice som powerwalkade med Mikey i grimskaft istället. En lugn tur i kvällssolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar