lördag 29 september 2012

Innan jag...

...flyger söderut. I tisdags, den 25:e september, firade Hestia & jag vår femårsdag ihop. Eller nej; firade gjorde vi inte precis för jag kom på det först när jag var på väg hem från stallet, men fem år har hur som helst passerat sedan jag köpte Hestia & vi har varit med om ganska mycket tillsammans. Jag jobbade kväll på tisdagen & tog ut en timmes komptid, började senare för att hinna motionera min häst lite grann i alla fall. Jag red i paddocken, 35 minuter - mycket volter & lite trav över bommar. Det var lerigt & Hestias hovar sögs liksom fast i underlaget så att hon nästan kändes som en riktig häst att rida, långa sega steg istället för de vanliga korta & kvicka. :-) Hon var lite spänd & tittig men jag försökte ignorera det & bara rida.

   Resten av veckan har Hestia fått gå & skrota i hagen, jag har helt enkelt inte hunnit med. Jag åker till en annan världsdel om några få timmar, resväskan står packad här bredvid. När jag kommer hem igen lovar jag att ta lite allvarligare tag med igångsättandet; jag hoppas på friska, krya & ohalta ridvänner, både fyrbenta & tvåbenta, samt hyfsat vänliga vädergudar framöver under hösten.
   Dagens off-topic: Jag fick lov att kasta en hastig blick på nästa års tävlingstermin idag, den är inte officiell ännu & därför jättehemlig så jag kan inte avslöja något tyvärr men min & Hestias första tävling 2013 är inbokad! Naturligtvis jobbar jag & måste ta semester... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar