måndag 24 september 2012

I höst...

...ska det vara rut(h)igt. I torsdags red jag ut tillsammans med Iza på Ruthan: Vi red förbi svampgården & in en pyttesväng på Revingehed, travade på grusvägen. Det kunde knappast kallas för "en tur på heden" men Hestia taggade till lite grann i alla fall. Vi red längs asfaltsvägen tillbaka, totalt var vi nog ute i ungefär en timme. Helgjobb sedan för min del; fredag kväll + lördag & söndag så då blev det inget ridet. Hestia fick vila helt på fredagen (då jag var i stallet på morgonen & fixade i stallet bara) samt igår söndag (då jag jobbade 7-21) & på lördagskvällen tömkörde jag henne i skritt & trav, ca 25 minuter.
   Sammanfattningsvis: Ett kort dressyrpass i paddocken, två lugna uteritter samt longering & tömkörning blev det förra veckan. Hösten kom på riktigt & både Hestia & Våfflan fick på sig käcka rutiga tweedkavajer. ;-)
   Den här veckan är jag glad om jag hinner motionera Hestia ett par gånger - idag (måndag) hann jag det inte tyvärr, det blev bara mockning & dylikt. Jag ska åka på semester i slutet av veckan & har lite mycket att stå i...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar