fredag 7 september 2012

I guess you could call it...

...a blowjob. Galoppfolket kör "snabbjobb" med sina hästar. Hoppnissarna ägnar sig åt "markarbete". Här har det mest varit "blåsjobb" de senaste dagarna kan man säga, det är ju rent eländigt vad det ska storma från morgon till kväll. Igår (torsdag) tänkte jag tömköra Hestia en stund i hagen men vinden slet & drog i linorna så det gick sådär. Vi höll oss på en volt i vänster varv, jag vågade inte utmana ödet mer än så. Ca 20 minuter i skritt & trav, jag var ändå hyfsat nöjd med Bästia.
   Idag red Ingela & jag ut en lite längre tur i snålblåsten - jag klarade mig väl ganska bra men tänk på Ingela högt där uppe på Våfflans rygg, det måste ju vara som att befinna sig på översta våningen i Turning Torso. Där gungar det också när det blåser kraftigt säger de som vet... ;-) Nåväl, vi red den så kallade Forsbergsrundan (som är 8-9 kilometer lång) i skritt & en del trav & det gick bra, vi kom förbi både slaktade Döda Träd & oslaktade kor & lite annat spännande utan bekymmer - det märks att hon tycker att det är skönt att få komma ut lite & se sig omkring i världen igen, Hestian.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar