torsdag 31 januari 2013

Här kommer...

...sjörapporten. Hestias snösulor har verkligen gjort underverk, precis som väntat: Från ca 15 minusgrader i fredags när hovslagaren lade på dem till omkring 5 plusgrader bara några dagar senare. Från en decimeter snö till barmark & gigantiska vattenpölar överallt - nu hade hon behövt ha simfötter på hovarna istället...
   I måndags skrittade vi ut en runda; jag, Ingela, Emma & Vilma. Dagen därpå fick Bästis påhälsning både av släktingarna från Kristianstad/Bromölla & av gamla medryttaren Fia som numera bor i Oslo. Ingen ridning dock i tisdags pga brist på ridsällskap & igår, onsdag, jobbade jag kväll så då hann jag inte motionera Hestia heller. Idag har det blåst hårda vindar på Nordsjön & även över innanhaven i hagarna - hästarna kunde inte gå ut förrän vid lunchtid. På eftermiddagen, när jag anlände till stallet, hade blåsten avtagit & jag & Hestia, Vilma & Pika samt Rebecca & Starman vadade runt Delanders ihop.
   Januari är härmed till ända & det känns skönt att ha kommit igång någorlunda med ridningen äntligen. 14 uteritter (på 45 min-1½ timme ungefär) har det blivit den här månaden vilket jag tycker mig kunna vara ganska nöjd med & därtill en del longering/tömkörning samt något ridpass i hagen. Nu är den värsta perioden över: Det blir allt ljusare på eftermiddagarna & förhoppningsvis ser vi lite vårtecken snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar