söndag 13 januari 2013

Riktig tur...

...är en tur på Revingehed! Jajamensan, jag har hållit min nyårsambition hittills i alla fall: Ridning i dagarna fem som planerat & härmed även ett andra blogginlägg den här veckan. Det har blivit tre kortare rundor (45-60 minuter) i skritt & trav på Delanders/Borelundshållet; två tillsammans med Ingela & ponnyflickorna & en (igår eftermiddag) i sällskap med vännerna från Agelund, ett halvtimmespass i hagen (mestadels i skritt, det var väldigt hårt & knöligt där tyckte Hestia) & idag fick Bästis & jag komma ut på årets första tur på heden, äntligen! Ingela & Våfflan, Alma & Pika samt Ingrid & Starman var med också & vi var ute i ca 1½ timme. De andra red i skritt & trav men Hestia ville bara galoppera & galoppera i vanlig ordning så det fick hon göra (det brukar vara lugnast så) i samlat tempo. Hon var så fin & duktig & jag såg mina första vildsvin live (dock på betryggande avstånd tack & lov; hästarna verkade inte märka av dem) vilket var spännande förstås - det är lite som att vara på safari när man rider på Revingehed.


    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar