tisdag 8 januari 2013

Nytt år...

...& nya friska tag. Hela hösten kantades av motgångar; Ingela som bröt foten & som precis NU har kunnat börja rida lite försiktigt igen, Hestia som blödde näsblod i en månad, långdragna förkylningar bland hästkompisarna på Agelund & sedan i början av december blev det plötsligt vargavinter med ner mot 15 minusgrader & is & snö & sedan tö & slask, därtill en tappad sko, massa jobb för min del osv. Hestia motionerades lite sporadiskt bara & det kändes meningslöst att blogga & ca två veckor över jul & nyår (under vilka jag jobbade 29 timmars kvalificerad övertid & drygt 50 timmar med storhelgs-ob - när lönen kommer ska jag sjunga den där "Don't be fooled by the rocks that I got, I'm still I'm still Jennie from the block, used to have a little now I have a lot..." osv /J-Jo) fick Bästis vila helt - de andra hästarna i stallet hade också julledigt samtidigt.
   Nåväl; förra veckan började igångsättningen så sakteliga med två skrittrundor runt Delanders, den första tillsammans med Ingela på Flory & den andra med halva stallet: Ingela/Flory, Emma/Babe, Vilma/Pika samt Rebecca på Starman & sedan longerade jag 30 minuter i skritt & trav över en bom på marken i lördags. Igår, måndag, blev det Delanderstur igen ihop med Emma. Vila idag pga kvällspass på jobbet men sedan hoppas jag kunna rida resten av veckan. En av mina nyårsambitioner (jag gillar inte "löften" precis) är att både Hestia & jag ska vara i hyfsad form när tävlingssäsongen börjar, oavsett om det blir något tävlande eller inte i år. :-) Jag ämnar även bli lite bättre på att skriva i bloggen förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar