fredag 18 januari 2013

Kalla...

...kriget. I måndags (14/1) lät jag med hyfsat gott samvete Hestia vila efter att hon ridits fem dagar i streck. Sedan kom ryssvintern (det brukar heta så i media nuförtiden, tydligen är det ryssarna som skickar hit snön & den här paralyserande kylan vilket jag kan tycka är förbaskat taskigt) tillbaka med besked: På tisdagen & onsdagen blev det en stunds tömkörning respektive longering i hagen på kvällen, det var vad jag mäktade med i 15 minusgrader. Igår, torsdag, däremot lyckades vi komma ut på en tur i dagsljus tillsammans med Iza & Ruth samt Maria & Candle från Agelund. Vi red i skritt & trav (Hestia & jag galopperade lite också i smyg) bland annat genom "sommarhagen" & förbi stugorna & Borelund; rundan tog väl 1 timme & 20 minuter ungefär. När jag & Hestia kom tillbaka till Pederslund, lagom röda om kinder & näsa (jag) & med frost i skägget (mestadels hon) möttes vi först av Zorro (schäfern) med en jättepinne i munnen & efter honom kom Ingela med jättekameran så vi blev förevigade också.

  Idag skulle jag ha ridit ut en kortare tur men ridsällskapet blev krassligt tyvärr, Hestia fick vila istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar