tisdag 5 mars 2013

Vår...

...bästa tid är nu. Fällningsperioden är igång - härligaste tiden på året. Eller inte. Man har hår överallt när man varit i stallet, både utvärtes & invärtes, men ni vet ju hur det gamla talessättet lyder: Vill man ha vår får man lida hår. Eller hur det nu var.
    I fredags, 1/3, skrittade jag & Alma en runda runt Delanders på rätt så spända & hoppiga hästar, sedan jobbade jag helgen & lät Hestia vila både lördag & söndag. Igår blev det ett tömkörningspass i eftermiddagssolen; en halvtimme i skritt & mycket trav. Jag tränade min simultankapacitet en stund genom att försöka tömköra med ena handen & filma med den andra vilket gick sådär - båda aktiviteterna görs ju bäst med två händer. Men, men... Resultatet redovisas här nedan:
   Idag tog jag & Ingela en minitur på heden; hon red Flory som inte hade någon som helst lust att röra sig framåt & Hestia vill inte så gärna gå först så vi kom ingen vart alls knappt. Ingela & jag fick hoppa av & leda hästarna förbi svampgårdseländet bland annat. Nåväl, det som inte dödar härdar säger de ju. :-) Imorgon ska jag på styrelsemöte med Anklam så då blir det vila för Hestia, sedan hoppas jag på motion resten av veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar