torsdag 28 februari 2013

Slut på...

...istiden? Äntligen plusgrader den här veckan & isen har långsamt börjat försvinna, det känns ju fantastiskt! Hestia fick vila i måndags efter långturen; jag bara promenerade med henne lite runt & fram & tillbaka på gårdsplanen en stund. Dagen därpå blev det longering av enklaste slag (utan inspänning, i grimma rent av) i skritt & trav; vi höll till i den hagen som erbjöd det lämpligaste underlaget för tillfället. Det var inte det bästa linlöpningspasset kanske, men solnedgången var fin i alla fall. :-)
   En knapp timmes uteritt tillsammans med ponnyflickorna Alma & Ingrid igår & idag, torsdag, red Iza & jag en variant av Forsbergsrundan i alla gångarterna (Hestia visade upp några stycken utöver de vanliga tre...) vilket tog ungefär 1½ timme, det var en mysig tur.
   Februari är slut, imorgon börjar väl våren officiellt tror jag. Under den här månaden har Bästis & jag varit ute på 14 ridturer: De flesta på 45-90 minuter samt fyra lite rejälare rundor där vi var borta i mellan två & fyra timmar. En del aktivering hemma på gården har det förstås också blivit; mest tömkörning & longering men även något lättare ridpass i hagen.
   I dagarna har jag förövrigt även skickat iväg en beställning till världens förnämligaste nätbutik; amerikanska Runningbear så nu går jag i väntans tider! Paketets innehåll avslöjas när det anländer. :-)

                                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar