söndag 24 februari 2013

Det blåser på...

...månen heden. Jajamensan, det har blivit hedenturer i helgen trots ett evinnerligt blåsande - det snöade horisontellt emellanåt. Igår (lördag) tog Johanna, Vilma & jag en kortare skrittrunda på ca 1½ timme. Idag var det tänkt att vi Anklammare skulle haft lite av ett inofficiellt styrelsemöte på Revingehed; ordförande Kikki, kassör Görel & jag då, sekreteraren, skulle träffas & träningsrida men ordföranden ställde in pga blåsten så det blev bara jag & Görel & så Iza också. Vi red drygt 2½ mil, mest i skritt pga isen men i skogen kunde vi både trava & galoppera lite lugnt, vi var ute i 4 timmar & Hestia var superpigg hela rundan. Jag skaffade mig en sådan där smart telefon äntligen för någon vecka sedan & i helgen har jag testat appen Endomondo när jag red - ett träningsprogram som är kopplat till telefonens GPS & visar hur långt man springer/cyklar/går/paddlar osv, eller i mitt fall rider, & i vilken hastighet. Fråga mig inte hur det funkar men det funkar i alla fall, bortsett från att batteriet i iPhonen dog i slutet på dagens långa ridtur. Nu ska jag bara hitta en app som tar bort isen från grusvägarna också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar