söndag 17 februari 2013

"Mitt namn är...

...Ulla-Bella, min sekreterare, & då kan man allting & lite till!" Veckan började med en runda runt Delanders tillsammans med Emma & Babe i måndags; vi skrittade mestadels, travade lite på stigen i skogen - grusvägen däremot där vi brukar trava annars var glashal. Därefter blev det vila både tisdag & onsdag; i tisdags pga kvällsjobb & på onsdagen arbetade jag på dagen & sedan hade vi årsmöte med Anklam. Jag som för bara ett litet tag sedan, när jag trodde att föreningen skulle läggas ned, lekte med tanken på att gå med i en big bauta ridklubb med hundratals medlemmar där man kunde vara anonym & inte behövde engagera sig i något är nu kvar i min pyttelilla klubb (som är mindre än någonsin) & jag har dessutom blivit vald till sekreterare i styrelsen också. Så kan det gå när inte haspen är på, som man säger. :-) Nåväl, årsmötet ägde rum på Big Bowl här i Malmö där vi först ägnade oss åt INOMHUSSPORT (tänk att det finns sådana) & sedan åt vi buffé, det var trevligt.
   I torsdags tömkörde jag Hestia, ett rejält pass med mycket trav bl a över en upphöjd bom. Hestia var duktig förutom en stund när hon blev väldans rädd & upprörd över något & balanstravade runt med svans & huvud rakt upp & trumpetade som en elefant (hon såg ganska tjusig ut, jag funderade lite på att anmäla henne till någon arabutställning) - det tog ett tag innan jag fick kontakt med henne men sedan gick det bra igen. Två kortare ridturer (50-60 min) på fredagen & igår, lördag; den första med Johanna & den andra tillsammans med Emma & Alma. Idag har jag varit ute på Revingehed & ridit ihop med Iza - vi red en del av den rundan som Görel & jag tog för två veckor sedan, drygt 13 km i skritt, trav & lite galopp emellanåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar