söndag 24 mars 2013

Ridspår...

...i skidspår. Hestia fick vila måndag-tisdag tack vare en kombination vaccinering, storm & kvällsjobb & i onsdags skrittade jag ut en knapp timme med Ingela, Alma & Ingrid. Longering dagen därpå & i fredags tog Iza & jag en tur i skritt & trav genom sommarhagen & förbi stugorna - inte så somrigt som det låter; det blåste & snöade emellanåt men det var en trevlig runda ändå. Vi var ute i ca 1 timme & 20 minuter.
   I helgen har vi haft ett par fina januaridagar så här i slutet på mars med någon minusgrad, sol & snö på marken. Igår (lördag) blev det ingen ridning för min egen del trots det fina vädret; istället följde jag med Görel & hennes EssEmEss till Halmstad & Medeltidsritten som groom. Det är inte helt vanligt med distanstävlingar på snö & is men det fungerade faktiskt bra - distansritt är den nya vintersporten, det fattades bara lite folk med bjällror & blåbärssoppa längs banan. :-) Både Görel & vår klubbkamrat Kikki gjorde godkända & riktigt fina ritter i T50 km; Kikki red på personbästa 3 timmar & 23 minuter (!) på isgatorna & Görels ridtid blev 4 timmar & 18 minuter.

   Idag har Bästis & jag varit ute på en lite längre runda med vänner från vårt eget stall & från Agelund. Vi red runt Krankesjön, en lugn tur på 2 mil/3 timmar & det gick förträffligt bra. Ingela fotograferade & facebookade med telefonen i vanlig ordning - jag lånar den här bilden av henne:
   Vidare så är tid för chipmärkning & ID-kontroll bokad: Veterinär Eva Fahlbrink kommer till Hestia på onsdag & fixar detta så kanske, kanske blir registrerandet & licenssökandet klart i tid så att jag hinner anmäla oss till Vedemaritten. Jag hoppas på det, blev väldigt tävlingssugen i lördags minsann! :-)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar