söndag 17 mars 2013

"Ute på vägen igen"...

...som Uffe sjunger. Bättre vecka, den här, både rid- & vädermässigt även om det i skrivandets stund blåser nästan lika friskt som sist jag bloggade. I måndags kom Hestia & jag ut på en skrittrunda runt Vasaholm, eskorterade av Starman & Pika. Dagen därpå var det riktigt soligt & fint & jag jobbade kväll naturligtvis; jag hann dock longera Hestia en stund på förmiddagen & sedan blev det heden, äntligen, i onsdags - Ingela & Våfflan, Alma & Pika, Ingrid & Starman, Iza & Ruthan samt jag & Bästis var ute i ca 2 timmar; en bra runda med långa pass i trav/galopp. Snön yrde men det var åtminstone nästan helt isfritt på grusvägarna nu.
   På torsdagen hade vi date med Kate (hovslagaren) som denna gång tog med sig sin assistent Uffe (se bilden nedan) - Hestia skötte sig alldeles förträffligt fint & fick mycket beröm, det var säkert Uffes förtjänst tror jag. :-)
   I solsken & med nya vårskor, utan snösulor & broddar, skrittade vi sedan runt Delanders med Emma & Babe & för första gången vågade jag mig på att hala upp Ajfånen ur fickan & ta en bild när jag satt till häst; jag är så rädd att jag ska tappa telefonen & var väl kanske inte helt stadig på handen pga det. ;-)
   En halvtimmes ridning respektive tömkörning i hagen i förrgår & igår, & idag, söndag, har jag jobbat delad tur så Hestia har fått vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar