söndag 14 april 2013

Ett...

...skepp kommer lastat. Med vadå? Med en snabbgenomgång av veckan som gått: I måndags var jag ute med Görel & Elvy på heden i 4 timmar; alla gångarterna & lite plask & lek i Krankesjön som nu var fri från is - sist vi red där var det folk som åkte skridskor på sjön. Efter denna långtur blev det några lata dagar tisdag-fredag då jag bara red en stund i hagen en gång samt longerade en halvtimme en annan gång, annars vilade vi oss i form Bästis & jag. Igår, lördag, hängde jag med Agelundarna på en Forsbergsrunda på ca 1½ timme & idag var jag i stallet på eftermiddagen: Ingela höll på att lastträna Våfflan när jag kom dit & när hon var klar passade jag på att provlasta Hestia också - det var ju några månader sedan hon stod i transporten senast. Jag gick in med henne i trailern, lät henne stå stilla där inne någon minut & backade sedan ut henne igen; gjorde detta ett par gånger efter varandra & det gick rätt så bra faktiskt! Efter lastningen red jag, Alma & Ingrid en sväng runt Delanders i skritt & trav - det var så varmt att jag kunde rida i bara fleecetröja, utan jacka över, för första gången i år! Härliga tider. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar