lördag 25 augusti 2012

And...

...round and round we go. Igår, fredag, blev det en halvtimmes longering igen. Hestia var lite spänd & hoppig i början men sedan slappnade hon av & skrittade på fint. När vi nästan var färdiga kom en stor traktor med halmlass bak efter in på gården & den tittade hon inte ens åt - full fokus på uppgiften! :-)
   Idag lades det mesta krutet på spa-behandlingar & skönhetsvård: Dusch & schamponering samt utredning av en styck mycket ihoptrasslad hästsvans som inte varit i närheten av en borste på hela sommaren. Därefter tömkörde jag Hestia en stund för att hon skulle hinna torka innan jag släppte henne i hagen igen. Den här gången gick det fantastiskt bra att tömköra (mestadels på en volt, men även lite på rakt spår) bortsett från att min häst mycket demonstrativt gäspade ungefär 17 gånger efter varandra i inledningen av passet: "Vafan, det är fjärde dagen i rad som du tycker att jag ska gå runt i en ring - jag vill ha action!" sa hon till mig. Idag fick hon lov att trava några varv ett par gånger så att hon inte skulle avlida av tristess. "Imorgon slipper du linorna" lovade jag.
   Idag har förövrigt VM i distansritt gått av stapeln, i Storbritannien. Ryttarna från Förenade Arabemiraten tog alla tre medaljerna individuellt samt guld i lag förstås - a whole lotta shejking going on, kan man säga. Jag är ännu inte helt på det klara med hur det gick för svenskorna; tydligen fick tävlingen avbrytas alldeles mot slutet på grund av riktigt uselt väder. Jag antar att ovädret är på väg hit nu...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar