fredag 5 augusti 2011

Turer på hemmaplan...

& Nu:
    Dåtid & nutid möttes vid Simlångsritten, precis som jag hade planerat när jag började skriva i bloggen. I fortsättningen kommer detta att vara en alldeles vanlig tränings- & tävlingsdagbok, där jag berättar vad Hestia & jag sysslar med om dagarna - om jag inte kommer på något speciellt från förr som jag måste skriva om. I så fall gör jag det under rubriken ":" exakt som tidigare, men det viktigaste från vår gångna tid tillsammans är nedtecknat här nu i alla fall.

Onsdag 3/8 - fredag 5/8 2011:
    I förrgår, onsdag, fick Hestia avbryta vilan & jag skrittade ut en kortare tur tillsammans med några av kompisarna i stallet; Hanna på Pika, Vic på Malle & Fia på Fille. Vi red runt Vasaholm (dvs mestadels på asfalt) & Hestia kändes väldigt pigg & framåt. I 50 minuter var vi ute.
    Igår var det dags att guida Fia & Fille runt på deras första "Kranketur". Fia jobbade & var inte i stallet förrän vid 18-tiden så vi fick göra rundan lite kortare än när jag själv brukar rida den - ganska exakt två mil red vi, på ca tre timmar. SÅ roligt med ridsällskap tyckte både Hestia & jag: Det var ända sedan i april som vi red runt Krankesjön med sällskap, annars har vi ju varit ensamma på turen. Fille (som inte är så där enormt mycket riden) var superduktig & travade på med rejäla steg på halvlånga tyglar, totalt obekymrad om allting runt omkring - han såg som en riktig distanshäst!
     Vi var givetvis nere & "kände på vattnet" också. Hestia var rätt så tveksam när hon skulle gå i - säkert tyckte hon att det var obehagligt med det där apokalyptiska plasket som blev när jag föll i vattnet sist vi badade - tsunamivarning på det, ju... Jag slapp dock doppa mig denna gång, det var tur!
    Idag, fredagen den 5 augusti, har Hestia fått vila. Jag var bara i stallet en stund & fixade mat & vatten till henne & Busan, samt klappade om dem lite i hagen. Min träningsvärk från Simlångsritten har gått över nu så nu börjar jag fundera på nästa tävling: Det finns ju den där Tjustritten utanför Vimmerby den 10/9... Jag skulle, rent teoretiskt, kunna klämma in den innan Dacke- eller Medeltidsritten. Rent teoretiskt, alltså; rent teoretiskt... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar