onsdag 10 augusti 2011

Blött värre...

6-10 augusti 2011:
    I lördags, den 6/8, var jag på nere Ribersborgsstranden (där Malmö City Horse Show pågick) & tittade på terränghoppningen. Jag träffade Vic där & åkte tillsammans med henne till stallet efter tävlingens slut. Vi red en sväng runt Vasaholm (samma runda som i onsdags) i skritt & trav; jag på Hestia förstås & hon på Malle - det gick fint!
    I söndags jobbade jag delad tur; "pay back time" för förra söndagen då jag hade bytt bort mitt arbetspass för att kunna rida Simlångsritten. Hestia fick vila denna dag. I måndags blev ingenting som det var tänkt: Jag skulle ha ridit runt Krankesjön tillsammans med kamraterna på Agelund, Johanna & Iza, men tio minuter innan vi avtalad starttid för ridturen öppnade sig himlen & sedan regnade det & regnade & regnade... Vi avvaktade ett tag & tänkte att ovädret kanske skulle dra bort, men tillslut fick vi ställa in ritten - skittråkigt. Jag sadlade av igen - det fanns inte så mycket annat att göra... :-(
    Igår, tisdagen den 9 augusti, longerade jag Hestia ca 20 minuter i hagen i alla fall. Det småregnade & det var lite slirigt i hagen - hon halkade till flera gånger. En stund efter att jag longerat klart började det åska & därefter vräkte regnet ner så jag hade inte så dåligt samvete trots att jag inte hade ridit. Idag, onsdag, var jag i stallet på kvällen. Hela stallet tvättas nu invändigt & sedan ska det målas så pga röran, bristen på uppbindningsplatser + att jag ska till Bromölla ett par dagar (& har mycket att pyssla med hemma i lägenheten dessutom) tänker jag göra som de flesta andra i stallet & låta min häst vila resten av veckan också.
 
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar