söndag 5 maj 2013

Sammanfattning...

...av månad & vecka: I måndags fick Hestia vila efter den tuffa träningsrundan dagen innan - jag vet inte hur det var med henne men JAG hade åtminstone en gnutta träningsvärk i mina ben. På tisdagskvällen tog Petra & jag en lugn tur runt Vasaholm, ca 45 minuter i skritt & lite trav. Detta var förövrigt månadens sista dag, tillika Valborgsmässoafton, så för att sammanfatta april månad kan jag lite kort berätta att det blev 14 uteritter på 45 min - 4 timmar, ett par ridpass i hagen, några vändor i lina/tömmar & så lasttränade jag Hestia vid två tillfällen med blandat resultat. Nåväl:  I onsdags skrittade jag en längre runda tillsammans med Ingela & Jenny. Vi red genom sommarhagen & sommarstugeområdet & sedan via byn på vägen hem & Hestia hade väldigt mycket att titta på & skygga för & var väl inte jätterolig att sitta på just då - jag har varit med om skönare ridturer... ;-) Vila på torsdagen då jag jobbade kväll & dagen därpå red jag Forsbergsrundan i skritt & trav med vännerna från Agelund.
   Igår linlöpte jag Bästis en halvtimme över bommar på marken; hon var som vanligt alldeles paddocksgalen i början men efter ett tag slappnade hon av & gick ganska fint. Efter longeringen lät jag henne beta ett tag på gårdsplanen som belöning - vissa såg lite avundsjuka ut faktiskt. :-)


                                               
   Ikväll har jag varit ute på en kortare tur (1½ timme) på heden ihop med Jenny, Alma & Ingrid - lugnt tempo & vi red en del off road, över stock & sten, genom vatten & upp & ner i småbackar. Nu är det skritt & vila som gäller fram tills tävlingen på lördag så att vi inte är trötta i benen redan innan starten går! :-P Det känns i alla fall som om Hestia är väl förberedd för uppgiften - hennes ork tvivlar jag inte ett dugg på. LITE orolig över min egen kondis (& framförallt mina fötter & knän..) är jag, men jag hoppas att det ska gå vägen.  Göinge here we come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar