fredag 31 maj 2013

Tre...

...veckor senare: Hestia mår bra, ingen hälta eller så, dock har jag varit nere i en svacka efter tävlingen & inte riktigt orkat rida med någon ordning - några få lugna uteritter har det blivit & så har jag försökt mig på lite markarbete på ridbanan med blandade resultat; det har gått halvkasst, riktigt dåligt eller uruselt mestadels. Fast i onsdags hade vi roligt i paddocken! Jag hade varit på Jula & köpt rullar med röd/vitt plastband som jag använde för att spärra av avigt & rätt tills paddocken såg ut som värsta brottsplatsen, sedan hjälptes stallets tvåbenta åt med att löshoppa Starman, Pika, Newton, Hestia, Våfflan, Mikey & slutligen Flory. Jättebra gick det & Ingela tog fina bilder.


   Igår vilade vi & idag red jag ut tillsammans med Alice/Mikey; en runda i alla gångarterna som också inkluderade en del klättring på åsen. I de brantaste backarna var jag hyfsat tacksam för mina nyinköpta helskodda ridbyxor - har inte ridit med mocka(imitation) uti ändan om på år & dar, men herregud så mycket säkrare man satt i sadeln. Vilken uppfinning! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar