torsdag 25 oktober 2012

Tillbaka på banan...

...hoppas jag. Om vi börjar med Hestia så fick hon fortsätta att vila några dagar pga sin blödande näsa. I måndags & tisdags syntes det inget blod alls eller ens spår av blod, sedan har det kommit ytterst lite så hon är definitivt på bättringsvägar & jag bedömer att faran är över just nu i alla fall. Igår (onsdag) vågade jag mig på att skritta en stund i hagen, det gick rätt så bra, & idag skulle Agelundsvännerna Iza & Jeanette rida ut en sväng & jag var bara så glad & tacksam över att få ridsällskap så jag hängde med dem. Det blev en något utökad Borelundsrunda i skritt & trav men Hestia, den odågan, var så pigg & försökte fuska hela tiden & galoppera istället för att trava. Shame on her! Det blåste kallt & regnade emellanåt men det var ändå härligt att komma ut äntligen, vi var ute i ca en timme & en kvart. Efter ridturen blödde Bästis lite mer, men ändå betydligt mindre än för några dagar sedan: För några dagar sedan använde Hestia sin röda mule till att dekorera i boxen; ni vet det är ju så himla shabby chic & inne att skriva ord med stora bokstäver på väggarna hemma nuförtiden. Det kan stå "LYCKA" eller "CARPE DIEM" eller "ÅNGEST" (om man tillhör den ironiska generationen) - jag vet inte riktigt vad Hestia försökte skriva men jag gillar att hon satte en tydlig punkt efter ordet i alla fall, det har hon efter mig. Jag kan ju också använda skiljetecken in absurdum när jag skriver; jag var en flitig användare av semikolon låååångt innan man började göra blinkande smilies. ;-)
   Annars är det mest Greveritten som upptar min tid & mitt engagemang med möten & förberedelser: Vår (Anklams Distansryttarsällskaps) årliga distanstävling äger rum på lördag. Vi har fått över 50 anmälningar varav nästan hälften till 8-milsklassen som är den högsta på vår tävling. Power kommer, Sokrates kommer, alla kommer! :-) Vädret verkar bli fint i helgen om man får tro prognoserna & vi funktionärer är alla taggade, jag hoppas att de tävlande är det också. Jag kommer att sitta i sekretariatet precis som förra året, det ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar