fredag 12 oktober 2012

Singing...

...the Post Vacation Blues. Ja, jag har känt mig lite nere sedan jag kom hem från min soliga semester. Hem från alla färger. Hem till detta kalla, gråa. I söndags, ett par timmar efter att jag hade landat på Kastrup,  & i måndags var jag i stallet & fixade det mest nödvändiga men då orkade jag inte motionera Hestia alls. På tisdagen tog jag mig i kragen & skrittade runt Vasaholm tillsammans med Petra på Flory, Vilma på Pika & Ingrid på Starman. Det gick bra - Hestia gick fram ordentligt & längde på stegen även på asfaltsvägen vilket gladde mig. Hon har varit lite trippig & konstig när jag ridit på asfalt innan. Dagen därpå försökte jag longera Hestia i en av hagarna samtidigt som Vilma/Pika & Alma/Starman galopperade fram & tillbaka på grusvägen intill. Det gick inget vidare: Fröken "Hetsia" blev alldeles uppjagad & sprang som en galning. Jag fick inte stopp på henne med rösten utan tvingades hala in henne tills hon travade runt mig i sitt bästa V75-tempo på en volt som var två meter i diameter. Jag gav upp det hela & lyckades baxa in henne i stallet & därinne i boxen fortsatte hon att springa runt mig medan jag kämpade med att knäppa upp spännena på tränset. Total anarki alltså...
   Igår, torsdag, gick det betydligt lugnare tillväga när Vilma & jag red ut en sväng runt Delanders i skritt, trav & liite galopp & idag red jag ensam i hagen mittemot uteboxdörrarna - det är faktiskt mitt & Hestias favoritställe att rida dressyr på, mycket bättre än den läskiga paddocken. Där var lite lerigt & halt på vissa ställen & knöligt & ojämnt på andra ställen, men ridpasset gick ändå riktigt bra tyckte jag. Hestia var fokuserad & gick stundtals i fin form. Ca 30 minuter i skritt & trav + någon galoppfattning i vardera varvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar