tisdag 20 september 2011

Mycken uppdatering...

2-20 september 2011
    Nu var det längesedan jag skrev; det var absolut meningen att jag skulle ha uppdaterat bloggen INNAN jag åkte på semester till Prag förra veckan, men jag hann verkligen inte... Nåväl, nu är det som det är. Det viktigaste som har hänt sedan jag skrev senast är att jag har anmält mig till Dackeritten i Växjö som äger rum nu på söndag: Ryttarmeddelande, startlistor, kartor & annat finns ute nu på Växjö Distansryttares hemsida & det mesta är planerat & klart. 14 anmälda är vi i vår klass, T 50 km. Ingela ska köra & vi åker upp till Småland redan på lördag; Hestia kommer att övernatta hos en av Växjöryttarna som heter Emma, hennes stall ligger två mil utanför stan ungefär, & Ingela & jag ska bo på hotell inne i Växjö. Det kommer att bli en kanonhelg, det är jag säker på!
    Vidare så har Hestia fått nya hagkompisar: Busan flyttade ju för ett tag sedan & Hestia fick gå ensam, men nu har vi släppt ihop henne med Våfflan & Fille vilket har gått fint. De trivs mycket bra ihop!
    Jag jobbade fredag kväll + lördag & söndag den 2-4 september: På lördagen hann jag longera Hestia en stund i hagen, men på fredagen & söndagen fick hon vila. Måndagen den 5:e skrittade jag ut en sväng tillsammans med Emma & Babe. Vi var nog ute i knappt en timme; Emma red barbacka & spanade på killar vid Borelund & Hestia skötte sig rätt så bra, hon var inte alltför tittig. Dagen därpå blev det en längre runda i sällskap med Fia & Fille på heden. Rätt så högt tempo & det regnade på oss så vi var genomblöta när vi kom tillbaka till stallet i vanlig ordning. Skritt runt Vasaholm tillsammans med Ingela på Våfflan & Micha på Starman på onsdagen & på torsdagen den 8/9 longerade jag Hestia i hagen med inspänningstyglar. Filmade en liten snutt, visst är hon rätt så duktig? (-: 
     Hestia fick vila både fredag & lördag, sedan på söndagen var det ÄNTLIGEN dags för en ridtur runt Krankesjön med ett lite större antal deltagare. Jag har försökt få ihop ett "Krankegäng" hela sommaren, men vi blev aldrig mer än max två stycken hur mycket jag än vädjade på Facebook & höll på... Denna söndag blev vi dock sex ekipage, från fyra olika stall - sådant är trevligt tycker jag. Det var jag, Ingela & Fia från Pederslund, Johanna från Agelund, Nathalie från galoppstallet samt min klubbkamrat Görel som har sin häst på Rusthållargården. Tre timmar red vi, i alla gångarterna. Vädret var härligt & det blev en mycket trevlig tur.
    Måndagen den 12 september red jag ensam en lugn runda runt Delanders, ca 45 minuter i skritt & lite trav, sedan åkte jag på semester & Fia hade hand om Hestia. Hon red henne tre gånger under de dagarna då jag var borta; en tur på heden & två pass i paddocken varav det ena inkluderade lite hoppning minsann!
    Jag var tillbaka i Malmö & i stallet igår, då red Fia & jag en tvåtimmarstur på Revingehed - sista ordentliga motionspasset. Nu blir det vila & någon kortare skrittrunda bara innan tävlingen på söndag. Taggade är vi allihopa, allihopa, jag med..!

4 kommentarer:

  1. Blir så glad när jag läser din blogg! Den andas positivitet o glädje! Jag tycker vi är ett mysigt gäng i stallet återigen, men visst är det tomt när folk flyttar... Gillar inte avsked... =/
    Jag ser fram mot helgens äventyr o tycker det ska bli jättekul att få lite inblick i "skogslufferiet". ;)

    SvaraRadera
  2. Tack Ingela! <3 (Bara kalla inte distansritt för "Skogslufferi" så att någon av de som tävlar CEI-klasserna hör det, då blir de kanske jättearga.) ;-)

    SvaraRadera
  3. vad duktig du är som hoppar så högt! kan man inte få se lite prag-bilder?

    SvaraRadera
  4. Det är Fia som hoppar så högt, inte jag! Pragbilder får redovisas i ett annat forum än tränings- & tävlingsdagboken, jag har bara inte kommit på vilket forum ännu. En privat visning är nog det bästa. :-)

    SvaraRadera