onsdag 29 juni 2011

Arbete och vila...

Då:
    De första tre månaderna med Hestia i Staffanstorp var mestadels positiva: Hon var långt mera hetsig & tittig vid ridning & bufflig & svårhanterad från marken än vad jag någonsin hade kunnat föreställa mig, men jag jobbade enträget på med henne & hade roligt. På grund av ett avhopp fick jag en plats i gruppen som tränade dressyr på torsdagskvällarna & fick rida i en liten skara (fyra stycken var vi som mest) för en c-tränare som hette Jeanette & som jag tyckte oändligt mycket om - det var annat än ridlektionerna på Örestads ridskola där vi trängdes 12 ekipage i ridhuset! Dressyren i sig gick kanske inget vidare; en gång ramlade jag av & åtskilliga gånger skenade Hestia runt med mig längs med fyrkantspåret så att de andra stackarna fick kasta sig åt sidan, men jag kände att jag fick god hjälp & många tips av Jeanette & min syster kom ner ett par gånger under hösten & red Hestia & hon märkte tydligt av framstegen från gång till gång. 
 
   Helgjourerna, då man bland annat skulle fodra, släppa ut & ta in & mocka till alla ridskolehästarna, var tunga som bly, men annars trivdes jag bra i stallet. Min nyfunna vän Johanna, vars häst Wilma stod i boxen bredvid Hestias, & jag var nästan alltid sist kvar om kvällarna & pysslade & pratade. Det var hur mysigt som helst!

Nu:
    Idag, tisdag 28/6 2011, har jag jobbat kväll & Hestia har fått vila. Bortsett från idag är detta en bra vecka, jobbmässigt. Jag hoppas på fortsatt fint väder också - nu för tiden har vi ju inget ridhus att ta skydd i, Hestia & jag... :-)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar